Vanliga frågor och svar

Jag kan inte hitta min bruksanvisning - vad gör jag?

Vi har samlat alla Clearblues  bruksanvisningar här. Klicka på länken, så ser du bruksanvisningarna.

http://www.clearblueshop.se/bruksanvisningar

Jag saknar min faktura - var kan jag hitta den?

Vi använder två olika typer av fakturasystem.  EasyFaktura gäller för köp upp till 799 kr. För köp som överstiger 799 kr betalar du med Klarna faktura. 

Titta på din orderbekräftelse så ser du vilken typ av faktura du har betalat med. Kontakta oss för att få en kopia av din faktura om du har förlagt den eller raderat e-mailet.

Hur betalar jag min faktura?

Står det Klarna på din faktura, så är det till Klarna du betalar. Fakturan  sänds från Klarna till den i ordern angivna e-mailadressen samma dag som din order sänds från oss. Ibland hamnar fakturan i skräp/spam-korgen, så kolla gärna där. Kan du fortfarande inte hitta den bör du ta kontakt med Klarna på 08-120 120 10 eller www.klarna.se.

Om du har en EasyFaktura (bifogas i din order), så betalar du till oss (E-Invasion A/S). Vid frågor angående din EasyFaktura, ta kontakt med oss på info@billiga-tester.se eller 040 - 60 60 645 (M-To 9-15).

Jag försöker ändra leveransadressen i min order, men den går hela tiden tillbaka till den gamla adressen - varför?

När du väljer faktura via Klarna som betalningssätt, så hämtas leveransadressen hos Klarna, och vi sänder till den adress som de f.n. har knutet till det i ordern använda personnumret. Vi kan endast sända din order till den adressen. Observera att c/o adress EJ kan användas för detta betalningssätt.

Klarna når du på 08- 120 120 00 eller www.klarna.se.

Det har nu gått flera dagar sedan jag mottog besked om att min order hade sänts, men jag har fortfarande inte mottagit leverans - vad kan det bero på?

I många fall kan en order levereras direkt i din brevlåda/brevinkast, men om Posten bedömer att den inte kan det, så är det de som sätter avinummer på försändelsen och meddelar dig om att hämta på deras utlämningsställe. Detta kan kanske medföra någon extra dag i leveranstid. Vi får ingen information om så sker.

Om du har beställt varor för 700:- eller över, så sänder vi din order med DHL Service Point. DHL har upphämtning hos oss en gång dagligen (helgfri vardag). Avisering sker till den i ordern använda e-mailadressen, och du hämtar din order enligt aviseringen. Har du inte mottagit en avisering från DHL kontakta oss så hjälper vi till. 

Hur sänds testerna ut till mig? Jag vill inte att brevbäraren ska veta vad paketet innehåller.

Våra leveranser är mycket diskreta. Det går inte att se vad paketet innehåller. Produkterna packas i vita fordrade kuvert. Som avsändare står endast E-Invasion A/S (företaget som äger Clearblueshop.se).

Jag har betalt min beställning genom förskottsbetalning, men ännu inte mottagit produkterna.

Förskottsbetalning tar alltid lite längre tid. Normalt tar det en bankdag att överföra pengarna till vårt konto. Har du däremot skickat pengarna efter kl. 18, så kommer din betalning inte fram förrän efter två bankdagar. Vi skickar automatiskt ut ett e-mail när din betalning är registrerad. Om du inte har fått ett e-mail på tre vardagar ber vi dig att kontakta oss på info@clearbluehop.se eller på telefon 040-60 60 645.

Det är väldigt kallt utomhus, med många minusgrader och mina tester har legat i vår brevlåda i flera timmar – har de skadats av kylan?

Clearbluetester tål frost ner till – 20 grader, i en period av upp till tre veckor, utan att testen skadas. Innan du använder testerna bör du låta dem få rumstemperatur i ca 30 minuter.

Går det att köpa till extra teststickor till Clearblues digitala ägglossnings- och graviditetstester?

Tyvärr finns det inte extra teststickor. Producenten till Clearblue har förklarat att detta inte går, bl.a. på grund av att batteriet i testet endast räcker till ett begränsat antal tester och att testet därför inte kan återanvändas.

Det har gått mer än en timme sedan jag beställde, och jag har fortfarande inte mottagit någon orderbekräftelse - vad gör jag?

Ta kontakt med vår kundservice,  så ser vi vad som gått fel. Orsaken kan t.ex. vara att du råkat skriva fel i din e-mailadress eller att bekräftelsen hamnat bland din skräppost..Kontakta oss på info@clearblueshop.se eller ring 040- 60 60 645.

Jag vill gärna ha leverans till en adress som jag inte är folkbokförd på - går det bra?

Du ska då ange c/o adress, och välja antingen kortbetalning eller förskottsinbetalning (EJ faktura). Ska du ha levererat till ett företag måste du ange företagets namn först.

c/o adress kan t.ex. se ut så här om vi antar att Lena tillfälligt bor hos Lars:

Lena Svensson, c/o Lars Larsson

Svenska vägen 2

222 22 TORPSTAD

Jag ångrar mitt köp.  Hur gör jag?

Du har 14 dagars lagstadgad ångerrätt. E-Invasion erbjuder dig 21 dagars ångerrätt på oöppnade förpackningar. Av hygien- och säkerhetsskäl är det endast möjligt att ångra köp i obrutna förpackningar. 

Du bekostar själv returen. Du skickar produkterna till  Filial af E-Invasion Danmark, Stålkulegatan 2 E, 218 28 Malmö. 

Bifoga kvitto/faktura på köpet (eller kopia), så att vi ser vem returen är från. Återbetalning/nollställning av faktura sker inom 10 vardagar från att vi har mottagit returen.

Ibland kan det vara en god idé att sända returen som REK (Rekommenderad post), så att du får ett spårningsnummer hos Posten.

Om du har överfört orderbeloppet till vårt bankgiro, bör du även bifoga information om din banks namn, clearingnummer samt kontonummer. Vid kortbetalning återbetalas orderbeloppet till det kortet som köpet genomförts med. Har du valt faktura via EasyFaktura eller Klarna så kommer vi att nollställa din faktura.

Vem står bakom Clearblueshop.se?

Clearblueshop.se ägs av E-Invasion A/S som har varit verksamma inom branschen sedan 2003. Den dagliga kundservicen sköts av Michael och Ane som har mycket god produktkännedom om in vitro-diagnostik tester, och den avancerade rådgivning som gäller för dessa produkter.

Vad betyder det att testerna är CE-märkta?

CE-märkningen innebär att testerna uppfyller en rad krav som EU ställer för att de ska få säljas lagligt inom EU och en rad länder inom EES-avtalet (Norge, Schweiz m.fl.). Som konsument ska du aldrig nöja dig med mindre än att testet minst är CE-märkt för hemmabruk (självtest). Vissa tester är endast CE-märkta för professionellt användande och på dessa tester ställs inte samma höga krav, som på testerna avsedda för hemmabruk. De tester du köper hos oss är CE-märkta för både privat och professionellt användande.

Vad betyder det att testerna är FDA-godkända?

FDA är en förkortningen på det amerikanska läkemedelsverket (Food and Drug Administration). FDA ställer några av världens tuffaste krav vad gäller kvalitet och säkerhet och för att få sälja testerna i USA krävs tillstånd på förhand. Våra Wondfotester är FDA-godkända.